مشكلات دكتر در مطب

آخرین بروز رسانی :      تعداد بازدید 2858      نظرات کاربران (1)
معرفی به دوستان اشتراک گذاری

پیدا کردن یک منشی که در کارش هم ماهر و هم قابل اعتماد باشد کار دشواری است. یک پزشک نمیتواند همه ی مدارک و اسناد خود را به یک فرد تازه از راه رسیده بسپارد بلکه باید نظارتی بر او داشته باشد که این امر به دلیل نداشتن وقت کافی کار دشواری به نظر می رسد.

هر شغلی مشکلات خاص خودرا دارد که می توان با کمی خلاقیت آن را به راحتی حل کرد یا به حداقل رساند، پزشکی هم جزء کار های است که دغدغه ها و مشکلات خاص خودرا دارد از جمله: مشکلات مربوط به مطب، مدیریت زمان، ازدحام کار و …..

مشکلات مربوط به این شغل را میتوان اینگونه برشمرد :

پیداکردن منشی قابل اعتماد

پیدا کردن یک منشی که در کارش هم ماهر و هم قابل اعتماد باشد کار دشواری است. یک پزشک نمیتواند همه ی مدارک و اسناد خود را به یک فرد تازه از راه رسیده بسپارد بلکه باید نظارتی بر او داشته باشد که این امر به دلیل نداشتن وقت کافی کار دشواری به نظر می رسد.

چک کردن حساب ها و امورات مالی

در نظر بگیرید که یک پزشک در روز تعداد زیادی بیمار را ویزیت می کند که هر کدام از آنها باید مبالغ متفاوتی با بیمه های متنوعی پرداخت کنند. چک کردن امور مالی و حساب های این تعداد بیماران کار آسانی نیست. مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه!!

مشكلات دكتر در مطب- دکتر- دکتر متخصص- ارتباط با بیمار- خدمات درمانی- بیمار- درمان- مرکز درمانی

اتلاف وقت زیاد

اگر قرار باشد همه ی کارها به صورت سنتی و توسط منشی انجام شود وقت زیادی لازم است که قسمت زیادی از آن اتلاف می شود. مثلا یک بیمار برای اولین بار است که آمده و باید تشکیل پرونده دهد و یک بیمار دیگر هم به پرونده ی قیلی خود احتیاج دارد و پزشک هم در اتاق، منتظر ورود بیماری است که پرونده ی خودرا می خواهد، اگر منشی بخواهد همزمان این دوکار را انجام دهد زمان زیادی به هدر می رود.

انتظار طولانی مدت بیماران

بیمارانی که به مطب دکتر مراجعه می کنند اگر برای طولانی مدت منتظر شوند ترجیح می دهند که به پزشکی مراجعه کنند که مطب خلوت تری دارد و اینچنین یک پزشک مراجعه کنندگان خودرا از دست می دهد.

بی نظمی در نوبت دهی

بسیاری از بیماران نوبت خودرا فراموش می کنند و به موقع در مطب حاضر نمی شوند یا بدون نوبت قبلی در مطب حاضر شده و انتظار دارند بدون نوبت ویزیت شوند. این بی نظمی می تواند بیماران دیگر را عصبانی کند و از پزشک چهره ی خوبی درنظرشان نماند.

این موارد مذکور بخشی از مشکلاتی است که یک پزشک در مطب خود با آنها روبروست. مشکلات فراوان دیگری هم هست که نیاز به بررسی دارد. این مشکلات با استفاده از ابزار ها و نرم افزار هایی مثل نرم افزار مطب مدرن می تواند به راحتی قابل مدیریت است.



آخرین مقالات بازدید شده



اگر سؤال يا نكته يا نظري در اين زمينه داريد، مشتاقانه منتظر خواندنش هستيم.

Captcha
تعداد کل نظرات ارسالی 1 نظر
کاربر عادی
سطح :
1
0
1038
غلامی
0Dislikeپسندیدم
ارسال پاسخ

سلام..منشی های پزشکان که برای خودش یه ژانری شده..بیشتر از تخصص چیزای دیگه انگار مهمه

gold Drama 0 silver Drama 0