بیماری های غدد(Endocrinology)

آخرین بروز رسانی :      تعداد بازدید 4039      نظرات کاربران (5)
معرفی به دوستان اشتراک گذاری


آخرین مقالات بازدید شده



اگر سؤال يا نكته يا نظري در اين زمينه داريد، مشتاقانه منتظر خواندنش هستيم.

Captcha
تعداد کل نظرات ارسالی 5 نظر
کاربر عادی
سطح :
5
22
8766
رسولی
0Dislikeپسندیدم
ارسال پاسخ

اگر بدن شما بیش از حد یا بسیار کمی از هورمون خاصی داشته باشد ، سیستم بازخورد اخطار مناسب به غده یا غدد را برای حل مشکل ارسال می کند. اگر این سیستم بازخوردی دچار مشکل در نگه داشتن هورمون ها در سطح مناسب شود عدم تعادل در هورمون ها ایجاد می شود ، یا اگر بدن شما آن هورمون ها را به درستی از جریان خون پاک نکند مشکل عدم تعادل به وجود می آید. افزایش یا کاهش سطح هورمون های مترشحه از غدد درون ریز ممکن است ناشی از موارد زیر باشد : - مشکل در سیستم بازخورد غدد درون ریز - بیماری - عدم موفقیت یک غده درتحریک یک غده ی دیگر برای آزاد سازی هورمون ( مثلا یک مشکل در هیپوتالاموس می تواند تولید هورمون در غده هیپوفیز را دچار مشکل سازد ) - یک اختلال ژنتیکی مانند نئوپلاسم اندوکرین چندگانه (MEN) یا کم کاری تیروئید مادرزادی - عفونت - آسیب به غدد درون ریز - تومور غدد درون ریز

کاربر عادی
سطح :
5
22
8766
سعید رمضانی
0Dislikeپسندیدم
ارسال پاسخ

سلام روند ابتلا به دیابت به عنوان شایع ترین بیماری ناشی از اختلال متابولیسم در سال های اخیر رو به افزایش است . به طوری که از سال 1995 تا 2025 جمعیت مبتلایان به آن 122 درصد افزایش خواهد یافت .در سال 1375 پس از یک بررسی جامع طرح کشوری پیگیری و کنترل بیماری دیابت جهت ادغام در نظام شبکه های بهداشتی درمانی طراحی شد . هدف از اجرای طرح کشوری پیشگیری و کنترل بیماری دیابت مبارزه با این معضل جهانی در قالب اقدام های پیشگیری اولیه ، ثانویه و ثالثیه است . در این طرح چهار سطح کنترل و مراقبت در نظر گرفته شده است .

کاربر عادی
سطح :
5
22
8766
ماهان مشکات
0Dislikeپسندیدم
ارسال پاسخ

غدد سیستم غدد درون ریز عبارت اند از : غدد آدرنال : دو غده که در بالای کلیه ها قرار دارند که هورمون کورتیزول را آزاد می کنند. هیپوتالاموس : بخشی پایین تر از مغز میانی که به غده هیپوفیز هنگام آزاد کردن هورمون ها دستور می دهد. تخمدان ها : اندام های تولید مثل زنان که تخمک را آزاد می کنند و هورمون های جنسی تولید می کنند. سلول های جزیره در پانکراس : سلول های پانکراس آزاد شدن هورمون های انسولین و گلوکاگون را کنترل می کنند. پاراتیروئید : چهار غده کوچک در گردن که نقش مهمی در رشد استخوان دارند. غده پینه آل : یک غده که در نزدیکی مرکز مغز یافت می شود و ممکن است با الگوهای خواب مرتبط باشد. غده هیپوفیز : غده ای که در پل مغزی پشت سینوس یافت می شود. این غده معمولا " رئیس غده ها " خوانده می شود ، زیرا بر غده های دیگر ، به ویژه تیروئید تاثیر می گذارد. مشکلات غده هیپوفیز می تواند بر رشد استخوان ، چرخه های قاعدگی زن و خروج شیر مادر تاثیر بگذارد. بیضه ها : غدد تناسلی مردان که اسپرم و هورمون های جنسی تولید می کنند. تیروئید : غده ی پروانه ای در جلوی گردن که متابولیسم را کنترل می کند. حتی خفیف ترین کم کاری توسط یک یا چند عدد از این غدد می تواند تعادل حساس این هورمون ها را از کار بی اندازد و منجر به ایجاد اختلالات غدد درون ریز و یا بیماری های غدد درون ریز شود.

کاربر عادی
سطح :
5
22
8766
مرضیه اکبری
0Dislikeپسندیدم
ارسال پاسخ

سندرم تخمدان پلی کیستیک دقیقا چیه؟ ممنون

کاربر عادی
سطح :
5
22
8766
یکتا جوان
0Dislikeپسندیدم
ارسال پاسخ

مطالب خوبی بود، بعضی از پی دی اف ها تخصصیه و برای دانشجوپزشکانی که تو سایتتون عضون خیلی خوبه

gold Drama 0 silver Drama 0