وسایل ضروری برای پرستار

آخرین بروز رسانی :      تعداد بازدید 9146      نظرات کاربران (1)
معرفی به دوستان اشتراک گذاری

یکی از مهم‌ترین دلایل مجهز بودن در فضای درمان،صرفه‌جویی در زمان است. مطمعنا تاکنون این تجربه را داشته‌اید که بالای سر بیماری بروید و مشغول به انجام اقدامات درمانی گردید ولی در میانه کار متوجه شوید که تعدادی از وسایل را با خود به همراه نیاورده‌اید.

سه مورد از وسایل ضروری برای پرستار

با توجه به پر مشغله بودن حرفه پرستاری،توجه داشتن به تجهزیات ضروری اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا به همراه داشتن این وسایل منجر به افزایش سرعت‌العمل پرستاران و همچنین بهبود روند درمانی خواهد گشت. اما ابتدا اجازه دهید بررسی کنیم که چرا یک پرستار باید وسائل ضروری را به همراه داشته باشد یکی از مهم‌ترین دلایل مجهز بودن در فضای درمان،صرفه‌جویی در زمان است. مطمعنا تاکنون این تجربه را داشته‌اید که بالای سر بیماری بروید و مشغول به انجام اقدامات درمانی گردید ولی در میانه کار متوجه شوید که تعدادی از وسایل را با خود به همراه نیاورده‌اید. به عنوان مثال اگر یک پرستار جهت انجام تزریقات و همچنین تعویض پانسمان به اتاق یک بیمار مراجعه کند و پس از انجام آن‌ها متوجه شود که باید فشار بیمار را هم اندازه بگیرد ولی استتوسکوپ خود را به همراه نیاورده است. وی مجبور از این مسیر را دوباره طی کند و سپس باز گردد که همین امر منجر به اتلاف وقت و اتلاف انرژی خواهد شد. بنابراین مهم‌ترین دلیل صرفه‌جویی در زمان ماست

پرستار- خدمات پرستاری- بیمار- درمان- مرکز درمانی- ارتباط با بیمار

اما چه دلایل دیگری برای مجهز بودن پرستار وجود دارد؟

افزایش دقت و نظم

جلوگیری از قصورات

افزایش رضایتمندی بیماران

تسریع روند درمانی بیماران

و…

وسایل ضروری برای پرستار کدام است؟

۱)خودکار

با توجه به اینکه خودکار و نوشتن ،بخش بزرگی را از حرفه‌ی پرستاری به خود اختصاص می دهد بنابراین به همراه داشتن تعدادی خودکار مناسب ضروری به نظر می‌رسد.

نکته:با توجه به نوشتن‌های زیاد در حرفه پرستاری تلاش نماییم تا از خودکاری استفاده کنیم که با آن راحت‌تر می‌نویسیم زیرا گاهی اوقات نوشت‌افزارهای موجود در بخش کیفیت لازم را ندارند که این امر تاثیر منفی در روند فعالیت خواهد گذاشت. بنابراین سعی کنیم همیشه تعدادی خودکار مخصوص به خود را همراه داشته باشیم.

۲)استتوسکوپ

یکی از وسایل ضروری برای پرستار که نماد و نشان  امر درمان و حرفه‌ی پزشکی است گوشی پزشکی و یا استتوسکوپ می‌باشد. یکی از اولین نتایج و تاثیرات به همراه داشتن استتوسکوپ،تاثیر آن در نحوه ارتباط با بیمار است زیرا اغلب بیماران،به افرادی که استتوسکوپ به همراه دارند بیشتر توجه می‌کنند و به نظر آن‌ها این افراد حرفه‌ای تر و مجرب‌تر هستند. بنابراین یکی از اولین نتایج به همراه داشتن استتوسکوپ، توجه بیشتر بیماران به توصیه‌های صورت گرفته است. در ضمن هر لحظه ممکن است علائم بیمار تغییر کند و یا شرایط وی به گونه‌ای شود که شما مجبور باشید قلب بیمار را سمع نمایید خب در شرایط اوژانس احتمالا فرصت لازم برای پیدا کردن یک استتوسکوپ از آخرین کشوی سمت چپ که معلوم نیست سالم هست یا خیر، نخواهد بود!! بنابراین اگر خود را عادت دهیم تا یک استتوسکوپ را همیشه بر گردن داشته باشیم قادر خواهیم بود به راحتی بیماران را در شرایط اورژانسی نیز manage نماییم.

نکته:اعتبار ایجاد شده توسط استتوسکوپ در نظر بیماران به سختی‌های حمل آن می‌ارزد!

۳)حمل منابع جیبی

یکی دیگر از وسایل ضروری برای پرستار به همراه داشتن کتاب های جیبی در حیطه های مختلف می باشد این موضوع کاملا صحیح است که در دوران دانشجویی منابع و کتب بسیار متنوع را مطالعه کرده‌ایم ولی واقعیت این است که حجم مطالب به قدری زیاد می‌باشد که مطمعنا هیچ کسی نیست که تمامی مطالب خوانده شده را در ذهن خود داشته باشد.بنابراین نیاز هست که به شیوه‌ای این مطالب را مرور و یادآوری کنیم.اما راهکار چیست؟

کتاب های مخصوص و جیبی بسیار زیادی در حیطه‌های مختلف طراحی شده‌اند که می‌توانند بسیار کمک کننده باشند به عنوان مثال اگر احساس می‌کنید که نیاز به مطالعه بیشتری در حیطه داروها و نحوه تزریق داروها دارید سعی کنید همیشه یک کتاب جیبی از آن را همراه خود داشته باشید تا در در زمان‌هایی که قدری سرتان خلوت‌تر شده آن را مطالعه نمایید.

چرا باید مطالعه کنم؟مگر به حال من چه فرقی می‌کند؟

خب این سوالی است که شاید در ذهن شما ایجاد شده باشد. من قصد ندارم به صورت کلیشه‌ای به این سوال پاسخ دهم یعنی بگویم که مطالعه بسیار مفید است و شما به عنوان یک پرستار باید همیشه سطح دانش خود را در حد ایدآل نگاه دارید. اما می‌خواهم بگویم که:

یکی از بدترین حس‌ها این است که احساس کنیم دانش لازم برای پاسخ به سوالات بیمار را نداریم در واقع اگر بیمار سوالی بپرسد و این سوال نیز در حیطه تخصص ما بوده باشد ولی پاسخ آن را ندانیم،حس بسیار بدی به ما دست خواهد داد. این درحالی است که وجود این حس،ارتباطی به درآمد،جایگاه و … ندارد و احتمال خیلی زیاد نیز با عدم پاسخ به بیمار هیچ کدام از آن‌ها متزلزل نخواهد شد ولی مشکل اینجاست که حس بدی نسبت به عملکرد خود داریم که این از تمامی موارد گفته شده بدتر است. بنابراین سعی کنیم به روز باشیم نه تنها به خاطر امر درمان و بیمار و … بلکه بیشتر به خاطر احساس خوبی که از خود خواهیم داشت. بنابراین یک پرستار مجرب وسایل زیر را در هر حالتی به همراه خواد داشت:

۱)خودکار مناسب

۲)استتوسکوپ

۳)منابع جیبی



آخرین مقالات بازدید شده



اگر سؤال يا نكته يا نظري در اين زمينه داريد، مشتاقانه منتظر خواندنش هستيم.

Captcha
تعداد کل نظرات ارسالی 1 نظر
کاربر عادی
سطح :
14
396
1164
پارمیدا
1Dislikeپسندیدم
ارسال پاسخ

gold Drama 0 silver Drama 0