منظور از تیم درمان چیست؟

آخرین بروز رسانی :      تعداد بازدید 2678      نظرات کاربران (0)
معرفی به دوستان اشتراک گذاری

یک پزشک تنها مسئولیت عملکرد خود را بر عهده ندارد پزشکان علاوه بر اینکه باید در خصوص مراحل تشخیص درمان و … در مورد عملکرد خود پاسخگو باشند بلکه در خصوص سایر اعضای تیم درمان نیز پاسخ گو هستند. به عنوان مثال اگر توسط پرستار،بهیار،کمک بهیار و … خطایی رخ دهد علاوه بر این که آن فرد مسئول است،پزشک بیمار بیمار نیز باید پاسخ گو باشد.

یک پزشک تنها مسئولیت عملکرد خود را بر عهده ندارد پزشکان علاوه بر اینکه باید در خصوص مراحل تشخیص درمان و … در مورد عملکرد خود پاسخگو باشند بلکه در خصوص سایر اعضای تیم درمان نیز پاسخ گو هستند. به عنوان مثال اگر توسط پرستار،بهیار،کمک بهیار و … خطایی رخ دهد علاوه بر این که آن فرد مسئول است،پزشک بیمار بیمار نیز باید پاسخ گو باشد. در این شرایط است که داشتن یک تیم منسجم و یکپارچه اهمیت پیدا می کند و لزوم همکارای اعضای تیم درمان به عنوان اعصای یک تیم واحد مشخص می گردد. به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که بر اساس معاینات و شرح حال خود و همچنین پاسخ آزمایشات ازمایشگاه و اطلاعات به دست آمده توسط پرستار به درمان بیمار می پردازد. در این صورت اگر آزمایشگاه به هر دلیل جواب درسی و دقیقی را ارائه ندهد و یا اگر پرستار بیمار در ثبت علائم حیاتی و یا تزریقات و … دقت لازم را نداشته باشد، در صورتی که تشخیص نادرستی برای بیمار انجام پذیرد و به دنبال آن روند درمان دچار مشکل گردد با این که عملکرد پزشک به صورت مستقیم نقصی نداشته،پزشک باید پاسخ گوی آن باشد. در واقع کار کردن در فضای درمان مانند افراد یک کشتی می باشد نمی توان گفت که هر شخصی تنها به فکر خودش باشد و تمامی اعمال افراد به یکدیگر وابسته است و یک اشتباه تمامی اعضای تیم درمان را درگیر می نماید.

پس منظور از تیم درمان :

بنابراین در زمان فعالیت در فضای درمان و بیمارستان همواره در نظر داشته باشیم که تنها خود را مدنظر قرار ندهیم و ما جزیی از یک تیم هستیم که دیگران نیز در صورت اشتباه ما باید پاسخ گو باشند. در این شرایط است که ارتباط موثر و کاربردی اعضای تیم درمان تاثیر بسیار زیادی را در بهبود کیفیت خدمات یک تیم دارد.

 درمان- دکتر متخصص- بیمارستان- دارو- منشی- خدمات پرستاری- پزشک



آخرین مقالات بازدید شده



اگر سؤال يا نكته يا نظري در اين زمينه داريد، مشتاقانه منتظر خواندنش هستيم.

Captcha
تعداد کل نظرات ارسالی 0 نظر

gold Drama 0 silver Drama 0